27 feb. 2014

Cernit!

Ett par dagar sen anlände ett stooort paket till shoppen. En hel drös med Cernit-lera i härliga färger. Det började naturligtvis klia i fingrarna. Själv har jag aldrig tidigare jobbat med leran, men tror nog jag blivit "biten" :) Virknålen, stickstickorna och krokningsnålen fick en konkurrent...


Jag som är inne på dethär att göra smycken och älskar pärlor, gjorde naturligtvis lite pärlor som ska bli ett armband så småningom. Vill det sig, så gör jag också till försäljning bara jag får lite mera träning bara...
 
 
...sist men inte minst, föddes också några gummor. De ska i ugnen ännu och få en pinne i sig, så man kan hänga dem som nyckelring eller annars bara som hänge i t.ex. halsband...
Har svårt att slita mig som vanligt för att fara på en liten musikalisk turné, men...
 
 
... I´ll be back!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar