12 sep. 2013


När det drar ihop sig till höst och blir kyligare 
så vill jag sticka sjalar igen!

Jag tjuvstartade redan i början på augusti
med att sticka en Color affection, av Veera Välimäki.


Inte den bästa av bilder men jag hade glömt fota sjalen
innan den hamnade i skyltfönstret... Mönstret köpte jag ganska strax efter att det kom ut men det tog en tid innan jag kom mig för att sticka. Garnet är Lang yarns Seta tweed, två nystan / färg och jag gjorde den sista kanten lite annorlunda....(mest för att jag inte tagit hem mer garn och ville ha den klar)

En annan sjal jag skulle kunna tänka mig i höst är Eagle Twist
av Dennis Marquez.  (Passa på att ladda ner mönstret så länge det är gratis...)

Eller varför inte Nymphalidea av Melinda VerMeer , den ser
väldigt intressant ut.

Inte mycket spets och krusidull i de här tre sjalarna så
jag skulle ju också kunna sticka en Los Lirios. Det är en mysteriestickning varav tre delar redan kommit ut och den fjärde och sista kommer 30 september. 

Hmm, vilken ska jag börja med?
...funderar hon som verkligen borde sticka färdigt några redan påbörjade projekt...

/Jeanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar